Twilio versterkt haar klantbetrokkenheid met OpenAI's GPT-4

FFrits 4 augustus 2023 00:07

Twilio, een toonaangevend klantbetrokkenheidsplatform, heeft een nieuwe integratie aangekondigd met OpenAI's GPT-4. Dit zal organisaties helpen bij het bouwen van zeer gepersonaliseerde en gerichte marketingcampagnes. Deze ontwikkeling maakt deel uit van een groter initiatief, Twilio CustomerAI, gericht op het verbeteren van klantinteracties en marketinginhoud.

Integratie van Twilio met OpenAI's GPT-4

Twilio, bekend om haar krachtige klantbetrokkenheidsplatform, heeft aangekondigd dat ze gaan integreren met OpenAI's toonaangevende generatieve AI, GPT-4. Deze integratie zal de GPT-4 van OpenAI naar het Twilio Engage platform brengen, waardoor organisaties in staat zullen zijn om zeer gepersonaliseerde en gerichte marketingcampagnes te bouwen. Met meer dan 10 miljoen ontwikkelaars die Twilio's API's gebruiken, is deze integratie een logische stap om de kracht van ChatGPT en zijn responsmogelijkheden naar Twilio's spraakservice te brengen.

Er zijn meerdere redenen waarom generatieve AI gunstig is voor Twilio en haar klanten. Allereerst is er een groeiende behoefte aan zeer gepersonaliseerde klantinteracties. Recente onderzoeken van Twilio bevestigen dat klantloyaliteit bij elk merk afhangt van een hoge kwaliteit personalisatie en op maat gemaakte betrokkenheid. Twilio zag dat 56% van de consumenten alleen herhaalde kopers worden na een gepersonaliseerde ervaring. Dit legt veel druk op leiders in de klantervaring en marketeers om klanten te behouden en klanttevredenheidsniveaus te handhaven, vooral in een tijd waarin budgetten beperkter zijn en de teambandbreedte beperkt is.

Twilio's bredere visie op CustomerAI

Twilio's totale visie op CustomerAI is breder dan alleen het integreren van OpenAI-modellen. Tot nu toe heeft Twilio ook een reeks extra AI-leverancierspartnerschappen aangekondigd, waaronder met Google en Frame AI in juni, en met AWS in juli. Al deze partnerschappen zullen samenkomen om de grotere Twilio CustomerAI-visie mogelijk te maken. De echte waarde in CustomerAI, volgens Millet, is dat bedrijven klantkennis kunnen organiseren en combineren met generatieve en voorspellende AI-mogelijkheden om hen te helpen hun klanten beter te begrijpen en diepere waarde te bieden.

Meer artikelen

Lees ook

Hier zijn een aantal interessante artikelen op andere sites uit ons netwerk.